Comissió Mobilitat 2020

Tot el que fem pot educar o ser un mal exemple per als nostres infants. Aparcant en llocs prohibits estem transmetent la idea que per la nostra comoditat es pot transgredir la llei i posar en perill la seguretat dels altres.
No ens podem permetre esperar a reaccionar quan hi hagi una desgràcia irreparable. Tingueu present que la Policia Local sanciona als vehicles mal aparcats.

Només depèn de nosaltres, les famílies que cada dia portem en cotxe els nostres infants a l’escola.

Recordeu:

• No feu baixar els infants al mig el carrer: entorpiu el trànsit i us poseu en perill.
  • No aparqueu en llocs prohibits: feu el trànsit més insegur i infringiu el codi viari.
  • No aparqueu als espais destinats a motos: dificulteu la visibilitat dels passos de vianants als cotxes que circulen.

Què fem?

Des de la comissió, vetllem per la seguretat en les entrades i sortides de l’escola.

Proposem alternatives al vehicle privat a motor.

Parlem amb les diferents administracions (Consell comarcal, Policia local, Ajutament, Pla educatiu d’entorn) per tal de dur a terme les propostes.

Algunes de les tasques que s’estan fent són:

• Acompanyaments amb bus urbà L4 i L8.
  • Millores dels passos de vianants, tanques, caminet i voreres de l’entorn de l’escola.
  • Camins escolars.
  • Aparcaments de cotxes dissuasoris.
  • Aparcaments de bicicletes i de patinets.
  • Aparcaments per a persones amb mobilitat reduïda.
  • Buscar subvencions pel transport escolar.

Qui som?

És una comissió mixta: CAFI i escola.

Virginia Alarcon
Joan Manel Álvarez
Andreu Font
Jaume Jorba
Aleix Lladó
Marcel Mateu

Contacte: mobilitat@escolaitaca.cat

ACTUALITAT

CONEIXEU LA T16?

Coneixeu la T16?

NOVETAT! La T-16, de moment, gratuïta el 2020 per a tots els infants de 4-16 anys.

Per a més informació i sol·licitud de targeta, clica aquí: T-16 gratuïta

PROJECTE DE LA NOVA PORTA D’ENTRADA

Ben aviat, en tindreu més informació…

Octubre 19: CAMINADA REIVINDICATIVA: ELS CAMINS ESCOLARS

Aquest dijous 24 d’octubre, us animem a fer un tram del recorregut del camí escolar (“El caminet”)

La sortida serà a les 8’40h des de la parada de bus Ítaca del carrer Sant Cristòfol, fins a la porta de l’escola.

Aquesta activitat forma part del Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat de Manresa (PEEM) per a reivindicar l’ús dels camins escolars. Es proposa que tothom porti una samarreta de color verd.

Us hi esperem famílies!

Moltes gràcies!