Comissió Mobilitat 2020

Tot el que fem pot educar o ser un mal exemple per als nostres infants. Aparcant en llocs prohibits estem transmetent la idea que per la nostra comoditat es pot transgredir la llei i posar en perill la seguretat dels altres.
No ens podem permetre esperar a reaccionar quan hi hagi una desgràcia irreparable. Tingueu present que la Policia Local sanciona als vehicles mal aparcats.

Només depèn de nosaltres, les famílies que cada dia portem en cotxe els nostres infants a l’escola.

Recordeu:

• No feu baixar els infants al mig el carrer: entorpiu el trànsit i us poseu en perill.
  • No aparqueu en llocs prohibits: feu el trànsit més insegur i infringiu el codi viari.
  • No aparqueu als espais destinats a motos: dificulteu la visibilitat dels passos de vianants als cotxes que circulen.

Què fem?

Des de la comissió, vetllem per la seguretat en les entrades i sortides de l’escola.

Proposem alternatives al vehicle privat a motor.

Parlem amb les diferents administracions (Consell comarcal, Policia local, Ajutament, Pla educatiu d’entorn) per tal de dur a terme les propostes.

Algunes de les tasques que s’han estat fent són:

• Acompanyament d’infants en bus urbà.
  • Millores dels passos de vianants, tanques, caminet i voreres de l’entorn de l’escola.
  • Camins escolars.
  • Aparcaments de cotxes dissuasoris.
  • Aparcaments de bicicletes i de patinets.
  • Aparcaments per a persones amb mobilitat reduïda.
  • Buscar subvencions pel transport escolar.

Qui som?

És una comissió mixta: CAFI i escola.

Virginia Alarcon
Joan Manel Álvarez
Andreu Font
Jaume Jorba
Aleix Lladó
Marcel Mateu

Contacte: mobilitat@escolaitaca.cat

ACTUALITAT

04/10/2020

El dia 5 d’octubre s’inicia el servei “A l’escola en bus” a la Línia 8.

El dilluns 28 de setembre hi haurà una reunió virtual informativa de mobilitat a les 18,30h.

Enllaç a la reunió pel Meet

Per aquest curs 20-21, es fan les següents propostes:

• A l’escola en bus

Un/a monitor/a s’encarrega de recollir els infants de les parades de la Línia 4 i la Línia 8 matí i tarda i els acompanya fins a l’escola o fins a casa.

INFORMACIÓ DEL SERVEI PER LA L4

INFORMACIÓ DEL SERVEI PER LA L8

• A l’escola en bici

Aquest any es reprendrà aquest servei que ja s’havia fet altres anys. Els infants de les famílies que ho desitgin, podran venir a l’escola amb la seva bicicleta, acompanyats per monitors/es qualificats/des. Cal cursar 3r curs de primària com a mínim. El recorregut dependrà de les inscripcions. De moment no s’arriba al mínim de participants, però queden les inscripcions obertes.

INFORMACIÓ DEL SERVEI DE BICI-BUS

*Per a resoldre dubtes, escriviu un correu a mobilitat@escolaitaca.cat

*Només es faran els grups si s’arriba al 50% de les places disponibles.

CONEIXEU LA T16?

Coneixeu la T16?

NOVETAT! La T-16, de moment, gratuïta el 2020 per a tots els infants de 4-16 anys.

Per a més informació i sol·licitud de targeta, clica aquí: T-16 gratuïta

CURSOS ANTERIORS

PROJECTE DE LA NOVA PORTA D’ENTRADA

Ben aviat, en tindreu més informació…

Octubre 19: CAMINADA REIVINDICATIVA: ELS CAMINS ESCOLARS

Aquest dijous 24 d’octubre, us animem a fer un tram del recorregut del camí escolar (“El caminet”)

La sortida serà a les 8’40h des de la parada de bus Ítaca del carrer Sant Cristòfol, fins a la porta de l’escola.

Aquesta activitat forma part del Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat de Manresa (PEEM) per a reivindicar l’ús dels camins escolars. Es proposa que tothom porti una samarreta de color verd.

Us hi esperem famílies!

Moltes gràcies!