Comissió Mobilitat

Tot el que fem pot educar o ser un mal exemple per als nostres infants. Aparcant en llocs prohibits estem transmetent la idea que per la nostra comoditat es pot transgredir la llei i posar en perill la seguretat dels altres.
No ens podem permetre esperar a reaccionar quan hi hagi una desgràcia irreparable. Tingueu present que la Policia Local sanciona als vehicles mal aparcats.

Només depèn de nosaltres, les famílies que cada dia portem en cotxe els nostres infants a l’escola.

Recordeu:

• No feu baixar els infants al mig el carrer: entorpiu el trànsit i us poseu en perill.
  • No aparqueu en llocs prohibits: feu el trànsit més insegur i infringiu el codi viari.
  • No aparqueu als espais destinats a motos: dificulteu la visibilitat dels passos de vianants als cotxes que circulen.

Què fem?

Des de la comissió, vetllem per la seguretat en les entrades i sortides de l’escola.

Proposem alternatives al vehicle privat a motor.

Parlem amb les diferents administracions (Consell comarcal, Policia local, Ajuntament, Pla educatiu d’entorn) per tal de dur a terme les propostes.

Algunes de les tasques que s’han estat fent són:

• Acompanyament d’infants en bus urbà.
  • Millores dels passos de vianants, tanques, caminet i voreres de l’entorn de l’escola.
  • Camins escolars.
  • Aparcaments de cotxes disuasoris.
  • Aparcaments de bicicletes i de patinets.
  • Aparcaments per a persones amb mobilitat reduïda.
  • Buscar subvencions pel transport escolar.

Qui som?

És una comissió mixta: CAFI i escola.

Ricard Alonso
Virginia Alarcón
Andreu Font
Olga Pich

Contacte: mobilitat@escolaitaca.cat

ACTUALITAT 23-24

10/03/2024: Data de la pròxima sortida de famílies:  7 d’abril del 2024. Consulta més informació.

27/11/2023: Crònica de la Sortida de famílies a les Marcetes

18/11/2023: Sortida familiar a les Marcetes

02/11/2023: Projecte CONCILIABUS: llegir la notícia

01/11/2023: Informació actualitzada de la T-Mobilitat

07/08/2023: Encara queden 4 places lliures pel servei de bus amb monitoratge de tarda de la línia L-1. Aquest servei recull els infants a l’escola a les 16:00 i els deixa a la parada que tinguin assignada de la línia L-1 de Manresa.

Recordem que aquest servei és gratuït gràcies a una subvenció i estarà gestionat per l’Ajuntament de Manresa.

05/08/2023: Per un tema de licitació del servei per part de l’Ajuntament de Manresa que és qui gestionarà aquest curs el servei de bus amb monitoratge, finalment podrem començar a fer ús del servei a partir del dia 2 d’octubre i no a partir del dia 6 de Setembre com estava previst.

28/06/2023: Inscripcions pel servei d’acompanyament del bus urbà en aquest enllaç: Formulari

El servei començarà el dia 2 d’octubre. Consulta més informació

Enllaç a la documentació relacionada amb el servei

Consulta la informació dels CURSOS ANTERIORS