Història de l’Escola

L’escola Ítaca es va començar a forjar l’any 2006 aprofitant l’ocasió de que a Manresa sorgeix la necessitat de crear noves places degut a l’increment de població.

Diverses mestres interessades en la possibilitat d’iniciar un projecte nou vàrem començar a fer trobades compartint la idea de que una escola que comença ofereix l’oportunitat de fer realitat somnis persistents. Obre sens dubte un món de possibilitats, il·lusions i reflexions per madurar projectes. A partir d’aquest moment ens posem a treballar voluntàriament per aprofundir en aspectes pedagògics, organitzatius, teòrics…, per expressar, compartir i acostar noves opcions de vida, entendre i mirar l’escola, en definitiva maneres de relacionar-nos i acompanyar els infants.

Iniciem un treball d’equip quinzenal el primer temps 2006 i setmanal a partir del 2007. A partir de les nostres vivències i experiències reflexionem i compartim, mirades cap els nens, la relació amb ells, amb llurs famílies,…, per anar elaborant un discurs comú, fem lectures compartides. Simultàniament visitem en grup o individualment les escoles Martinet a Ripollet, Antzuola al País Basc i Reggio Emilia a Itàlia.

A inicis de l’any 2007 vam presentar el nostre projecte al departament arran de la creació d’una nova escola pel curs 2007/2008 i el març vam saber que havia estat acceptat. A partir de llavors vam començar a concretar temes i distribuir-nos diferents aspectes que creiem imprescindibles per engegar el nostre projecte. El setembre de 2007 comencem el curs en 3 mòduls on tenim 5 grups amb alumnes de 3, 4 i 5 anys.

mestres Ítaca setembre2007

L’equip de mestres el setembre del 2007

El curs 2010/2011 varem poder disposar de la nova escola pels alumnes de la comunitat de petits, finalment aprofitant les vacances de Setmana Santa és va poder fer el trasllat de la resta d’alumnes.

Escola Ítaca 01

L’escola l’abril del 2011

dibuix escola

Iñaki, 7 anys

Actualment l’escola compta amb vuit aules a la Comunitat de Petits, vuit a la Comunitat de Mitjans i sis a la Comunitat de Grans.

Escola Ítaca