Tots som tribu

TOTS I TOTHOM EDUQUEM, SEMPRE.

L’escola és, sobretot, les persones.

Les persones que fem possible Ítaca som moltes i amb funcions diverses.

Totes les tasques són necessàries, requereixen d’estimació per part dels responsables, de respecte pels altres i per la feina ben feta. I tots, tots eduquem en tot moment. Aquest pensament és el que motiva un fer i no un altre, unes paraules o unes altres. Cal que els adults que estem a l’escola en tinguem plena consciència. A l’escola, més que en cap altre lloc, sempre hi ha un infant a prop que ens mira i escolta i és en funció del que sent i
veu que s’educa a sí mateix.

El niu familiar és l’entorn dels nens i les nenes fins que assisteixen a l’escola. A l’escola amplien aquest entorn, inicialment a través dels seus companys i del mestre. Després el continuen ampliant dins el context escolar mateix, mirant altres infants i altres adults: les altres famílies i tots els que hi treballem.

Pares, mares, avis, àvies, tiets, germans grans i altres acompanyants, administrativa, conserge, cuinera, monitors, vetlladors, senyores de neteja, personal de manteniment, visitants, alumnes de pràctiques i mestres: el nostre fer educa. No cal que adoptem un posat artificial però si que cal que en tinguem plena consciència.

L’acció educa i l’omissió també. No és possible inhibir-se d’aquesta responsabilitat. A la nostra escola ens reconeixem i recolzem mútuament en aquesta tasca joiosa i compromesa que és acompanyar-nos com a éssers humans en el nostre procés de desenvolupament.

Tots som tribu.

Escola Ítaca