Comissió Mobilitat

Tot el que fem pot educar o ser un mal exemple per als nostres infants. Aparcant en llocs prohibits estem transmetent la idea que per la nostra comoditat es pot transgredir la llei i posar en perill la seguretat dels altres.
No ens podem permetre esperar a reaccionar quan hi hagi una desgràcia irreparable. Tingueu present que la Policia Local sanciona als vehicles mal aparcats.

Només depèn de nosaltres, les famílies que cada dia portem en cotxe els nostres infants a l’escola.

Recordeu:

• No feu baixar els infants al mig el carrer: entorpiu el trànsit i us poseu en perill.
  • No aparqueu en llocs prohibits: feu el trànsit més insegur i infringiu el codi viari.
  • No aparqueu als espais destinats a motos: dificulteu la visibilitat dels passos de vianants als cotxes que circulen.

Què fem?

Des de la comissió, vetllem per la seguretat en les entrades i sortides de l’escola.

Proposem alternatives al vehicle privat a motor.

Parlem amb les diferents administracions (Consell comarcal, Policia local, Ajutament, Pla educatiu d’entorn) per tal de dur a terme les propostes.

Algunes de les tasques que s’han estat fent són:

• Acompanyament d’infants en bus urbà.
  • Millores dels passos de vianants, tanques, caminet i voreres de l’entorn de l’escola.
  • Camins escolars.
  • Aparcaments de cotxes dissuasoris.
  • Aparcaments de bicicletes i de patinets.
  • Aparcaments per a persones amb mobilitat reduïda.
  • Buscar subvencions pel transport escolar.

Qui som?

És una comissió mixta: CAFI i escola.

Marta Claret
Marcel Mateu
Virginia Alarcón
Andreu Font
Sara Gascó
Joan Manel Álvarez

Contacte: mobilitat@escolaitaca.cat

ACTUALITAT 21-22

06/09/2021:  SERVEI DE BUS ESCOLAR

Aquest servei consisteix en un/a monitor/a que va dins d’un bus de la línia urbana de Manresa (Manresa bus L-1, L-8). recull els nens a les diferents que s’han acordat prèviament i els deixa a l’escola. També hi ha servei de tarda que fa el recorregut a la inversa. Tot amb un preu molt reduït!!!

Això es fa en coordinació de la comissió de mobilitat, amb l’escola i el consell comarcal del Bages, del qual rebem una subvenció per a fer aquest servei.

Us deixem l’enllaç de preinscripció al servei, que ens servirà per tirar endavant o no els diferents acompanyaments.

Places limitades a 15 nenes/es per línia.

Formulari d’inscripció

AUTORITZACIÓ INFANTS SOLS

AUTORITZACIÓ SERVEI

L1     L8

30/05/2021

En la reunió Dinamitzadora del dia 20/05/2021 s’aprova l’adhesió al manifest #RevoltaEscolar . Consulteu la web: www.revoltaescolar.cat

09/05/2021

CONEIXEU LA T16?

Coneixeu la T16?

La T-16 permet viatjar als infants, de forma gratuïta, en transport públic.

Per sol·licitar la targeta, clica aquí: T-16 gratuïta

03/05/2021

Comunicat ESPAI ESCOLAR SEGUR

04/10/2020

El dia 5 d’octubre s’inicia el servei “A l’escola en bus” a la Línia 8.

El dilluns 28 de setembre hi haurà una reunió virtual informativa de mobilitat a les 18,30h.

Enllaç a la reunió pel Meet

Per aquest curs 20-21, es fan les següents propostes:

• A l’escola en bus

Un/a monitor/a s’encarrega de recollir els infants de les parades de la Línia 4 i la Línia 8 matí i tarda i els acompanya fins a l’escola o fins a casa.

INFORMACIÓ DEL SERVEI PER LA L4

INFORMACIÓ DEL SERVEI PER LA L8

• A l’escola en bici

Aquest any es reprendrà aquest servei que ja s’havia fet altres anys. Els infants de les famílies que ho desitgin, podran venir a l’escola amb la seva bicicleta, acompanyats per monitors/es qualificats/des. Cal cursar 3r curs de primària com a mínim. El recorregut dependrà de les inscripcions. De moment no s’arriba al mínim de participants, però queden les inscripcions obertes.

INFORMACIÓ DEL SERVEI DE BICI-BUS

*Per a resoldre dubtes, escriviu un correu a mobilitat@escolaitaca.cat

*Només es faran els grups si s’arriba al 50% de les places disponibles.

CURSOS ANTERIORS

PROJECTE DE LA NOVA PORTA D’ENTRADA

Ben aviat, en tindreu més informació…

Octubre 19: CAMINADA REIVINDICATIVA: ELS CAMINS ESCOLARS

Aquest dijous 24 d’octubre, us animem a fer un tram del recorregut del camí escolar (“El caminet”)

La sortida serà a les 8’40h des de la parada de bus Ítaca del carrer Sant Cristòfol, fins a la porta de l’escola.

Aquesta activitat forma part del Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat de Manresa (PEEM) per a reivindicar l’ús dels camins escolars. Es proposa que tothom porti una samarreta de color verd.

Us hi esperem famílies!

Moltes gràcies!