• Inici
  • Coneix Ítaca
    • Presentació
    • Història de l’Escola
    • Conèixer l’escola
    • Equip humà
    • Tots som tribu
    • Consell escolar
    • Projecte Educatiu de Centre
    • Contacte i localització
    • La Cafi
  • A un clic …
    • Agenda i calendari
    • Horari
    • Documentació
    • Menjador
    • Horari d’acollida i prolongat
    • Activitats complementàries
    • Servei de Mobilitat
    • Info ITK
  • Comissions mixtes
  • Formulari Subscripció
  • Notícies
  • Recomanacions
    • Lectures recomanades
    • Escrits sobre Educació
28 Mar2024

Taller d’Interculturalitat a l’escola

Written by Raquel Alvarez. Posted in Quadern de Bitàcola

Benvolgudes famílies!

Us convidem a participar al Taller d’Interculturalitat que farem a la nostra escola, promogut per l’AFFAC i amb el suport de l’Ajuntament de Manresa:

 

LLOC: Escola Itaca 

DATES: 22 d’abril , 29 d’abril , 6 de maig i 13 de maig 

HORARI: 17 a 19h 

(amb servei de monitoratge pels infants de 16 a 19h)

 

Si hi voleu partícipar feu-nos-ho saber a cafi@escolaitaca.cat abans del divendres 12 d’abril indicant el vostre nom, cognoms i telèfon de contacte. I també si us caldrà fer ús del servei de monitoratge.

 

Una mica més d’informació:

En els darrers anys les escoles catalanes han anat canviant, tal com ho ha fet la nostra societat. Un dels aspectes més visibles d’aquest canvi social ha estat en la composició de les famílies que hi ha a les escoles. Cada cop són més diverses, i conseqüentment, també ho és la CAFI.
Ara bé, com a CAFI tenim suficients eines per a gestionar aquesta diversitat? Sabem com arribar a totes les famílies? Sabem com engrescar-les a la participació o que s’apropin a la CAFI? I en aquest context, ens preocupa el relleu a les comissions? 

Interculturalitat a les AFA és un projecte que té per objectiu fomentar la participació de TOTES les famílies dins les AFAs i això sols ho podrem fer incorporant la mirada intercultural.
 

Mirada intercultural:
 Descobrir les pròpies barreres per relacionar-nos amb el qui és diferent de nosaltres
 Reconèixer la diversitat
 Tenir eines per a construir projectes comuns tenint present la perspectiva de tothom

L’objectiu d’aquest taller és generar un espai de trobada entre diferents AFA de la ciutat de Manresa, que els permeti conèixer i reflexionar sobre el concepte d’interculturalitat, i des d’allà construir eines per eliminar barreres i enfortir la participació de totes les famílies. comunitats educatives culturalment diverses.

Per això comptarem amb el suport de les talleristes Carolina Cortés i Natalia Durán, que ens acompanyaran en cadascuna de les sessions i ens ajudaran a descobrir conceptes i estratègies que ens permetin potenciar la participació als nostres centres, sempre des de la base de les nostres pròpies experiències.

 

Us animem a participar-hi!

 

La Junta Dinamitzadora

cafi@escolaitaca.cat

  • Inici
  • Coneix Ítaca
    • Presentació
    • Història de l’Escola
    • Conèixer l’escola
    • Equip humà
    • Tots som tribu
    • Consell escolar
    • Projecte Educatiu de Centre
    • Contacte i localització
    • La Cafi
  • A un clic …
    • Agenda i calendari
    • Horari
    • Documentació
    • Menjador
    • Horari d’acollida i prolongat
    • Activitats complementàries
    • Servei de Mobilitat
    • Info ITK
  • Comissions mixtes
  • Formulari Subscripció
  • Notícies
  • Recomanacions
    • Lectures recomanades
    • Escrits sobre Educació