Ítaca

L’escola que aprèn

APRENEM …

tots de tots, aprenem junts.

quan parlem amb els semblants i amb els diferents perquè a tots ens mou un mateix impuls: estimar-nos.

quan podem expressar-nos sense gaire temor i sentim que som escoltats.

quan escoltem, perquè veiem, sentim a l’altre i en ell ens reconeixem.

quan podem pensar i esperar, perquè la qualitat és més important que la quantitat.

perquè l’anhel de tots és comprendre el món i formar-ne part activa.

quan se’ns reconeixen les nostres fortaleses i ens ajudem a acceptar les debilitats.

perquè des del moment que som i estem volem conèixer i saber.

individualment, des de dins, en un entorn social, des de fora.

Pensem i fem escola com un lloc d’aprenentatge dels infants, també de les famílies i dels mestres. Un lloc on es té especial cura i es preserva la curiositat natural, l’afany per conèixer i per saber dels éssers humans tan bon punt arribem al món.

Veiem un infant fort, capaç, potent al que no li cal aplanar-li el camí per conquerir les fites que es posa i que no té límits a l’hora d’aprendre.

Els conceptes bàsics són: límits, confiança, exploració, afectivitat, comunicació, autonomia, cooperació, temps i RESPECTE.

Escola Ítaca