Escola-institut

Accions iniciades el curs 17-18

La comissió institut-escola ha dut a terme la seva feina en relació a dues línies de treball:

• Davant la negativa del Departament de convertir l’escola Itaca en una escola-institut pública vam seguir treballant per oferir als nostres infants i a tota la ciutat un sisè institut públic amb dos clars objectius. El primer, donar continuïtat pedagògica als infants que surten de la nostra comunitat educativa; el segon, descongestionar les aules de secundària de la ciutat. Agrair la feina feta. I molta sort i fortalesa pels docents, els alumnes i les famílies que estrenaran aquest nou projecte educatiu el proper curs acadèmic.
  • Oferir a la ciutat de Manresa una jornada de debat i reflexió sota el títol Repensem junts la Secundària. Una jornada que va ocupar quatre espais de la ciutat un dissabte a la tarda del fred mes de gener i que va mobilitzar al voltant de 500 persones. Us adjuntem el l’enllaç on podeu visualitzar els vídeos de la jornada.

La comissió segueix treballant amb l’objectiu d’elaborar un petit document que reculli les conclusions-reflexions que desitgem que estigui enllestit aquest final de curs.

Objectius curs 2017-2018

1. Plantejar conjuntament amb la comissió de Mobilitat projectes reals i adients per arribar fins al nou Institut del Xup, com per exemple el bus en bici.
  2. Donar suport humà per la creació de l’AMPA de l’Institut del Xup, així com suport material en cas de demanda per part de l’equip docent.
  3. Vetllar per l’adscripció de l’escola Itaca a l’Institut del Xup.
  4. Seguir treballant en la difusió d’un canvi de model a nivell educatiu.

Maig del 2017

Comissió institut-escola ITK

REUNIÓ INFORMATIVA

El divendres 25 de novembre hi haurà una reunió per explicar com està evolucionant el projecte i per a preparar el Debat sobre secundària que s’està preparant per al dissabte dia 21 de gener a Manresa.

Serà a 2/4 de 5 de la tarda al menjador i hi haurà servei de monitoratge gratuït pels infants que ho necessitin. Teniu temps d’avisar fins el dia abans, dijous, a les 5 de la tarda:

Us hi esperem!

Novembre del 2016

Comissió de l’escola-institut

Carta de la comissió

Ara que el curs s’ha acabat us informem que des del grup d’adults que estem fent feina pel projecte Institut Escola Ítaca, hem treballat en el següent:

Què hem fet?

1.-Ens hem reunit amb:

• Gairebé tots els partits polítics amb representació a l’Ajuntament de Manresa (estem a l’espera de reunir-nos amb Democràcia Municipal (Podem Manresa)). També ens hem reunit, amb Izquierda Unida i Iniciativa que encara que no tinguin representació a l’Ajuntament vam pensar que seria interessant que coneguessin el projecte.
  • El Inspector d’Ensenyament. (Albert Ramirez)
  • La Regidora d’Ensenyament de l’Ajuntament de Manresa (Mercè Rossich)
  • El Director de Serveis Territorials de la Catalunya Central (Antoni Massegú)
  • El Consell Comarcal.
  • El tècnic d’urbanisme i regidor d’urbanisme.
  • Hem començat a reunir-nos amb alguna AMPA d’altres escoles de Manresa.

2.- Altres actuacions:

• Una recollida de signatures de les famílies de l’escola.
  • Hem penjat una pancarta reivindicativa a l’entrada de l’escola.
  • Hem fet visible la nostra demanda a la ciutat de Manresa.
  • Estem començant a treballar amb una cançó que ens representi.
  • Hem fet una proposta de projecte arquitectònic, que l’ajuntament veu possible.
  • Hem presentat al Director de Serveis Territorials una carta dels pares de 5è.
  • Va venir a conèixer l’escola, el Director de Serveis Territorials. On li vam donar una carta de recomanacions, perquè sabés quin model d’institut esperem els pares de l’escola, pel curs vinent.

Què hem aconseguit?

• Que la ciutat conegui la nostra necessitat i desig.
  • Informar a tots els partits polítics amb representació a l’Ajuntament de Manresa i obtenir la seva visió del projecte.
  • Sabem que si ho portéssim a un Ple Municipal seria força provable que poguéssim obtenir el suport de tots o gairebé tots els partits.
  • Tenim un grup de mestres que tirarà endavant el projecte pedagògic. Ja s’ha fet una primera reunió i han programat la segona reunió pel Juliol.
  • Sabem que de cara al curs vinent el Departament té la idea d’oferir quelcom diferent al que hi ha actualment a secundària a Manresa.
  • Hem corroborat (amb les signatures) que hi ha un ampli suport pel projecte Institut Escola.

Què més farem?

• Farem la cançó.
  • Organitzarem unes jornades de debat, Repensem junts l’Educació a Secundària, el 21 de gener a la ciutat de Manresa, que ja tenim el suport de la regidora. On necessitarem la col·laboració de tothom que vulgui ajudar-nos.
  • Explicarem el projecte a totes les AMPAs de Manresa.
  • Continuarem reunir-nos amb agents polítics del Departament d’Educació de la Generalitat per explicar-los el nostre projecte.
  • El grup de mestres continuarà treballant per la redacció del projecte pedagògic durant el curs vinent.

Si us ve de gust col·laborar-hi us podeu posar en contacte amb la Cristina Tapias cristinatapias@gmail.com

Juny del 2016

Comissió de l’escola-institut

Engeguem el projecte

La Comissió Educativa fa 7 anys va començar a treballar amb la idea de l’escola-institut parlant amb l’Ajuntament. A partir de la reunió, vam decidir formar un grup de treball que funcionés paral·lelament a la comissió per treballar perquè l’escola Itaca esdevingui una escola-institut.

Podeu consultar la feina que estem fent en aquest document.

Març del 2016

Comunitat educativa escola Ítaca